فروشگاه اينترنتي زين شاپ

بزرگترين فروشگاه اينترنتي در كشور

هزينه ليزر از بين بردن مو براي كل بدن چقدر است؟

هزينه ليزر از بين بردن مو براي كل بدن چقدر است؟

من به فكر انجام  ليزر موهاي زائد  براي كل بدن از صورت تا شست پا! هستم. سوالي كه براي من وجود دارد اين است كه هزينه اين درمان از گران ترين تا ارزان ترين، چقدر خواهد بود؟

همچنين، آيا اين روش 100 درصد هميشگي است يا اينكه پس از يك يا دو سال تمام موها مجددا رشد خواهند كرد؟ از شما بابت وقتي كه براي پاسخ دادن به سوالات من قرار مي دهيد سپاس گزارم و قدردان لطف شما هستم.

قيمت ليزر از بين بردن مو براي كل بدن

قيمت گذاري ليزر مو به چندين عامل بستگي دارد. اين عوامل عبارتند از:

تكنولوژي مورد استفاده

پزشك و اپراتور درمان

ناحيه تحت درمان

حتي شهري كه در آن ساكن هستيد نيز مي تواند يك عامل باشد. معمولا در تورنتو و آنتاريو براي هرجلسه بيش از 1000 دلار و يا دو هزارتا براي كل صورت و بدن بايد پرداخت كنيد. تعيين اينكه چه تعداد جلساتي براي شما كافي است كمي سخت است. برخي از مراجعين تنها با 3 جلسه مراجعه به نتايج مورد نظر دست مي يابند، در حالي كه برخي ديگر نيازمند 6 تا 8 جلسه و يا حتي بيشتر براي درمان ليزر هستند. همچنين نواحي مختلف بدن نيز واكنش هاي متفاوتي خواهند داشت. اگر شما پكيج هاي درمان ليزر را خريداري كنيد، هزينه ها شامل تخفيفات نيز خواهد شد.

قبل از ادامه روند درمان خود، حتما درخواستي براي انجام تست داشته باشيد. اين تست كمك مي كند تا واكنش پوست خود را نسبت به تكنولوژي مورد استفاده مشاهده كنيد.

 

مطلب مرتبط : ليفت صورت با نخ

 

تمام هزينه از بين بردن موها

بسياري از مراجعين علاقه مند به كلينك ها و مراكزي هستند كه داراي دستگاه هاي ليزر با سرعت بالا و خنك كننده هاي پيشرفته بوده كه در آنجا نسبت به سال هاي گذشته شرايط انجام ليزر براي كل بدن به شكل موثرتر و سالم تري فراهم مي باشد.

اين هزينه ها از 100 دلار براي هر ناحيه شروع مي شود اما به غير از هزينه، به دنبال عواملي باشيد كه خيال شما را از بابت موثر بودن و سالم بودن درمان راحت كند.

ليزر از بين بردن مو براي كل بدن نبايد در يك روز انجام شود.

ليزر مو راه بسيار طولاني اي را پيموده تا به اينجا رسيده و ما بيش از 20 سال است كه درمان هاي موفقي دراين زمينه داريم. سوالات شما بسيار مهم هستند و بايد به دقت پاسخ داده شوند. شما ميتوانيد تمام بدن خود را ليزر نماييد به شرطي كه از بي حسي موضعي استفاده نكنيد. در صورت استفاده از بي حسي، شما در معرض خطر مسموميت با بي حسي قرار مي گيريد و اين چيزي نيست كه خواست افراد باشد زيرا در مواردي برخي از افراد به دليل استفاده بيش از حد از اين مواد در يك جلسه، جان خود را از دست داده اند.

اميدوارم كه اين مساله شما را از روند درمان ليزر نترسانده باشد اما اين مساله باعث مي شود كه شما جهت انجام درمان خود به يك مركز قابل اعتماد و معتبر مثل مراكز جراحي پلاستيك يا پوست و زيبايي مراجعه كنيد. زيرا در اين مراكز، ما متوجه محدوديت ها و زمان شروع و پايان درمان هستيم. اين مساله بسيار مهم است. شما ميتوانيد طي جلسات متعدد، نواحي مختلفي را تحت درمان داشته باشيد، هم چنين چند ناحيه ميتوانند يك روز ليزر شوند، اما نه كل بدن. من اين روش را به هيچ عنوان توصيه نمي كنم و اين روش را در گذشته هاي بسيار دور انجام ميدادم.

 

مطلب مرتبط : تزريق ژل لب

 

 

از بين بردن موهاي كل بدن

عوامل متعددي براي تعيين هزينه درمان از بين بردن مو با  ليزر براي كل بدن وجود دارد. مثل: دستگاه، اپراتور، كل نواحي مورد نياز جهت درمان.

اكثر مراكز معمولا تخفيفي بر اساس ميزان نواحي تحت درمان و تعداد جلسات مورد نياز شما در نظر مي گيرند. مثلا بيشتر نواحي بدن براي رسيدن به نتيجه نهايي، نيازمند 5 الي 7 جلسه درمان هستند. در اين مركز ما براي خريد يك پكيج درماني 5 يا 7 جلسه اي، درصد تخفيفي در نظر گرفته ايم. هم چنين تخفيف ديگري براي پكيج هاي متعدد براي چندين ناحيه ديگر قائل هستيم.

مطلب مرتبط : بوتاكس چيست ؟

به شكل كلي، چيزي در حدود 10 هزار دلار براي تمام آنچه كه گفته شد تا پايان درمان، مورد نياز است. برخي مناطق بدن ممكن است نيازمند  تمام 7  جلسه درمان باشند، در حالي كه براي برخي ديگر مناطق بدن، تنها 5 جلسه كفايت كند. توصيه ميكنم كه حتما با يك مشاور در اين زمينه مشورت كنيد تا مشخص شود كه آيا شما فرد مناسبي براي انجام ليزر هستيد يا خير. هم چنين تعداد جلسات درماني مورد نياز با توجه به نوع مو و رنگ پوست شما تعين گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۵۷:۵۸ توسط:مهتاب جوان موضوع:

روش هاي رايگان افزايش ممبر و عضو واقعي كانال تلگرام

ايجاد يك كانال در تلگرام كار بسيار ساده اي است و پر كردن محتواي كانال هم كار سختي نيست و هركسي از عهدۀ آن برميايد. كار دشوار از اينجا شروع ميشود كه چگونه اعضا يا ممبر كانالهاي خود را افزايش دهيم؟ حتما ميدانيد وقتي شما كانال خود را ايجاد ميكنيد و هيچ عضوي ندارد تلگرام به شما اجازه ميدهد كه 200 نفر اولِ كانالتان را با شماره هايي كه درگوشي داريد اضافه كنيد.

روش هاي افزايش ممبر و عضو واقعي و ايراني كانال تلگرام راهكارهاي ساده اي دارد كه بسياري از آنها نيز رايگان هستند. بايد اعتراف كرد كه پس از ايجاد يك كانال تلگرام نخستين و مهمترين دغدغه ي مديران كانالها افزايش تعداد اعضا و ممبرهاي واقعي كانالشان است. نياز به گفتن نيست كه اساساً هرچقدر تعداد اعضاي يك كانال تلگرام بالاتر باشد نشانگر اعتبار و موفقيت آن كانال و استقبال بيشتر كاربرانش است. بعنوان مثال يك كانال باهدف تجاري ، مثلاً فروش محصولات را درنظر بگيريد. هرقدركه تعداد اعضاي اين كانال بيشتر باشد قطعاً كار فروش و بازاريابي براي مدير اين كانال ساده تر و با انژي كمتر صورت ميگيرد و يقيناً فروش آن بيشتر است. پس ميتوان نتيجه گرفت كه براي  كانالهاي تلگرامي هم مانند ديگر رسانه ها ، تعداد اعضا بسيار مهم است و حرف اول را ميزند.ضمناً گاهي هم به دلايل مختلف ممكن است كاهش اعضا يا ريزش براي كانالها اتفاق بيفتد كه البته براي مديران با تجربه كاملاً قابل پيشگيري است. پس علاوه بر جذب عضو براي كانالها ، حفظ و نگهداشتن اعضا ، و درواقع ايجاد وفاداري ممبرها هم چالش مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و اينكار هزينه ، انرژي وزمان زيادي از مدير كانال را صرف ميكند. در اين مقاله تلاش ما براين است كه مهمترين و عمومي ترين روش هاي افزايش اعضا و ممبر  را براي شما بازگو كنيم.

افزايش اعضاي كانال تلگرام

 چگونه ميتوان ممبر وعضو كانال تلگرام را بطور رايگان افزايش داد؟

لازم به ذكر است كه افزايش اعضاي كانال تلگرام با روشهاي غيرمعمول نظير رباتها و نرم افزارهايي كه در اين روزها در اينترنت بسيار فراوان هستند نه تنها موثر نيست بلكه دراكثرموارد باعث هدررفتن انرژي ، وقت و پول شما ميشود. ميدانيد كه مالك و سازنده كانال به عنوان مدير اصلي ميتواند در ابتداي ساخت كانال تا ۲۰۰ نفر از مخاطبين دوجانبه يا Mutual Contacts (يعني مخاطبيني كه شما شماره آنها را داريد وآنها نيز شماره شما را دارند) خود را به كانال اضافه كند. اين عمل براي استارت كار و شروع فعاليت كانال بعنوان يك محرك مناسب از طرف تلگرام به سازنده كانال داده شده است تا كار رشد كانال سرعت بيشتري پيدا بكند. اما مشكل بزرگ اين روش اين هست كه عضويت افراد بدون اطلاع و جلب رضايت آنها صورت ميگيرد و ممكن است باعث ناراحتي و ترك كانال توسط آنها شود.
اين نكته موقعي اهميت پيدا ميكند كه بدانيد يك مدير كانال درافزودن تعداد مخاطب به اين روش محدوديت دارد و بيشتر از200 عضو را نميتواند با استفاده از شماره تلفن مخاطبين خود عضو كند بشرطي كه مخاطب شماره شما را درگوشي خود ثبت كرده باشد درغيراينصورت با اخطار: Sorry, you can only send mesغير مجاز مي باشدes to mutual contacts at the moment مواجه ميشويد.
براي اينكار ابتدا وارد كانالي كه ساخته ايد شويد. سپس بالاي صفحه برروي عنوان يا همان لوگو ، تصوير يا نام كانال ثبت شده در تلگرام كليك كنيد. هنگاميكه پنجره تنظيمات باز شد برروي گزينه Members كليك كنيد. دراين صفحه با كليك كردن لينك Add Members  ميتوانيد تا ۲۰۰ نفر را بصورت مستقيم وارد كانال كنيد. بعد از ۲۰۰ نفر بايد لينك دعوت ارسال كنيد. همانطوركه مشاهده ميكنيد مخاطب موردنظر به كانال اضافه شد.

 

ايجاد محتواي مناسب ، مفيد و جديد براي افزايش تعداد اعضاي كانال تلگرام

نخستين چيزي را كه قبل از ايجاد كانال بايد براي خودتان روشن كنيد جواب به اين سئوال است: «هدف من از ايجاد كانال تلگرامي چيست؟» وقتي هدف خودرا از ساختن كانال مشخص كرديد بطورخودكار موضوع كانال هم مشخص ميشود كه بايد آنرا در قسمت تنظيمات يا setting كانال دربخش info بطوردقيق و خلاصه تعيين كنيد. اما بخاطر داشته باشيد هرگز نبايد موضوع و لينك كانال را تغييردهيد. نياز به يادآوري است كه مطالبي كه در كانالتان منتشر ميكنيد بايد موضوع و نام كانال و مطالبي كه قبلا نشر شده انطباق و سازگاري داشته باشد. مثلا در كانالي با موضوع سرگرمي و جوك انتشار مباحث و محتواي علمي چندان جايز بنظر نميرسد. چراكه ميتواند باعث ايجاد سردرگمي يا نارضايتي براي بسياري از اعضا شود و اين امر درنهايت موجب ميشود كه آنان كانال شما را ترك كنند. بياد داشته باشيد كه حتماً درهنگام انتشار عكس يا مطلبي دركانال، لينك كانال را در زير مطلب يا عكس قراردهيد تا اگر مطالب و محتواي كانال توسط اعضا Forward شد لينك كانال هم همراهش باشد. درصورتيكه در گروههايي عضو هستيد و محتواي كانالتان ارزشمند هست مطالب كانال خودرا با لينكِ join  در گروهها منتشر (Forward) كنيد تا درصورت مطلوبيت، توسط اعضاء گروه ها دست به دست در ساير گروه ها Forward شود. اين عمل يكي از موثرترين ودر عين حال ساده ترين روشهاي جذب عضو مي باشد.

 

حفظ و ايجاد جذابيت در كانال براي نگه داشتن اعضاي كانال تلگرام

بديهي است كه براي اينكه اعضايتان انگيزۀ لازم براي مراجعه به كانال را داشته باشند و بطورمنظم به كانال شما سربزنند شما بايد محتواي جذاب و مفيد در كانال ايجاد كنيد. اينكار هم مستلزم مصرف انرژي و زمان زيادي براي شما بعنوان مدير كانال هست و باعث ميشود وقتي عضو جديدي به كانال اضافه شد بجاي ترك كانال را ترك كند، لينك join را انتخاب كند و مشتاق به نگهداشتن و ماندن در كانال شما شود. از ارسال مطالب تكراري ويا بي محتوا در كانال خودداري كنيد چراكه باعث كاهش جذابيت كانال و درنهايت ريزش اعضايتان ميشود. براي ايجاد جذابيت از عكس-نوشته و انيمشن گيفها و ويديوهاي كم حجم كمك بگيريد و هميشه با استفاده از نرم افزارهاي گرافيكي حجم آنها را تا جاي ممكن كم كنيد تا مخاطبين و اعضاي كانالِ شما سريعتر بتوانند محتوايتان را ببينند و اينترنت كمتري مصرف كنند.
علاوه برآنچه گفته شد سعي كنيد از گذاشتن پست هاي طولاني خودداري كنيد. چرا كه مخاطب شما غالباً از طريق موبايل كه صفحۀ كوچكي دارد اقدام به بازديد از كانال شما ميكند. معمولاً كاربرانِ موبايل در اوقاتي كه معطل هستند مانند جابجايي در مترو و انواع و اقسام صف ها اقدام به بازديد از كانال ها ميكنند. پس اگر حجم متن شما بيشتر از دو يا سه پاراگراف باشد مخاطبين شما خيلي سريع براحتي ازخير خواندن آن ميگذرند. پس اين نكته را بايد بشدت رعايت كنيد و هر پست متني نبايد از 50 الي 60 كلمه بيشتر باشد.
همانطوركه اشاره شد از تصاوير و عكسهاي جذاب و مربوط به محتوا تا آنجاكه امكان دارد استفاده كنيد. گاهي اوقات يك مفهوم را ميتوان براحتي با يك عكس كوچك بيان كرد. درحاليكه همان كار راشايد با 100 كلمه هم نتوان رساند. علاوه براين مخاطبان شبكه هاي اجتماعي و تلگرام علاقۀ ويژه اي به تصوير دارند و كلاً به پست هايي كه عكس داشته باشند، علاقۀ بيشتري دارند
اگر ادمين كانالِ آموزشي هستيد كه نميتوان با نمايش محتواي كانالتان توسط عكس بخوبي حق مطلب را ادا كرد سعي كنيد كه فيلم آموزشي مناسب تهيه كنيد  و زيرنويس براي فيلم بگذاريد. علاوه براين دقت كنيد كه كاربران نبايد با مشكل عدم نمايش يا لود شدن فيلمهايتان مواجه شوند. اين اتفاق باعث دلسردي اعضا و در نهايت ترك كانالتان ميشود.

 

تبادل لينك با كانال هاي پرمخاطب براي فزايش ممبر كانال تلگرام

اصولاً دو نوع روش تبليغ كانال وجود دارد: تبليغ تبادلي يا متقابل  و تبليغ پولي. تبليغ تبادلي يعني اينكه شما بخواهيد از مدير كانالي تا لينك كانال شمارا در كانال خودش قراردهد و متقابلاً شماهم لينك آن كانال را در كانالتان قراردهيد. اينكار را معمولاً كانالهايي انجام ميدهند كه تعداد اعضاي يكسان دارند. ولي در تبليغات پولي مديران كانالهاي ديگر از شما مبلغي ميگيرند تا لينك كانال شما را در كانالشان قراردهند. اينكار را معمولاً كانالهايي انجام ميدهند كه تعداد اعضاي چندصدهزارتايي دارند. بايد گفت اگر استفاده از تبادل لينك ، بيجا باشد و از حدي بگذرد باعث افت كيفيت كانال ميشود كه درنهايت اعضاي  كانال ريزش كرده و آنرا ترك ميكنند. پس بيش از يكبار در روز تبادل لينك نكنيد و حتماً كانالهايي را براي اينكار انتخاب كنيد كه باموضوع كانالِ شما مربوط باشند.

افزايش اعضاي كانال تلگرام

 يك راه ساده براي افزايش تعداد ممبرهاي كانال تلگرام

يكي از ساده ترين راه هاي افزايش و بالابردن اعضاء كانال تلگرام، تبليغ رايگان در سوپرگروههاي تلگرام است. براي اينكار بايد يك لوگو يا بنر تاثيرگذار و جذاب طراحي كنيد و آدرس كانال خود در پايين مطلب و يا بنر (لينكjoin) قرار دهيد. اين روش تبليغات هميشه موثر بوده و بازده خوبي دارد. متاسفانه بسياري از كانالهايي كه داراي اعضا چند ده هزار نفري هستند، از تعداد زيادي ممبر فيك استفاده كرده اند. ممبر فيك (تقلبي) هيچ ارزشي نداشته و تنها براي بيشتر نشان دادن تعداد ممبرهاي يك كانال و از جانب آماتورها بكار ميرود. البته افراد حرفه اي با يك نگاه به كانال، ميتوانند حدوداً تعداد اعضاي فيك يك كانال را تخمين بزنند. هميشه رابطه مستقيمي ميان تعداد بازديدهاي مطالب و تعداد ممبرِ واقعي آن كانال برقرار است. چراكه فيك ممبر هيچگونه فعاليتي ندارد و نميتواند برروي بازديد پست ها اثري بگذارد. پس با مقايسه تعداد بازديد مطالب اين كانال با تعداد اعضاي آن ميتوانيد بصورت آزمايشي يك ساعت از آنها تبليغ خريداري كنيد و درصورتي كه بازدهي مناسب داشت ميتوانيد ساعات بيشتري را از آن كانال تبليغات خريداري نماييد. 
تذكر: اكيدا توصيه ميشود كه تحت هيچ شرايطي سراغ خريد ممبر فيك نرويد! قطعاً با اينكار ، هرشخصي با ورود به كانال شما و ديدن ميزان بازديد مطالب كانال شما و مقايسۀ آن با تعداد اعضاي كانال متوجه ممبرهاي فيك شما خواهد شد با اينكار امكان تجارت آنلاين و كسب درآمد از فروش تبليغات را ازدست خواهيد داد.

 

تبليغ كانال تلگرام در ساير رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي و سايت ها

گاهي بديهي ترين و دم دستي ترين كارها را از فرط سادگي و سهولتشان فراموش ميكنيم. ميتوانيد سايتهايي را كه ليست كانالهاي تلگرام را به اشتراك ميگذارند با يك جستجوي ساده پيداكنيد و لينك كانال خود را درآنها قراردهيد. اين سايت ها كم نيستند و اينكار تاثير بسزايي در معرفي كانال تلگرامي شما به ديگران دارد. اگر خدمات خاصي داريد ميتوانيد با پيشنهاد تخفيف ، اشتراك و... در عوض قراردادن و معرفي لينك شما به كاربران، رسانه موردنظر را بخوبي براي همراهي و همكاري تحريك كنيد. . اينكار براي شما تقريباًهزينه اي نخواهد داشت اما نتيجه آن افزايش ممبر كانالِ شما با حداقلِ هزينۀ ممكن است.
بياد داشته باشيد كه اگر از ساير شبكه هاي اجتماعي استفاده ميكنيد حتماً لينك كانال خود را در ساير كانالهايتان نظير اينستاگرام، گوگل پلاس، فيسبوك، لاين و حتي وبلاگ و وبسايتتان (اگرداريد) بگذاريد.
پس يكي از روش هاي موثر درافزايش ممبر تلگرام، انتشار اطلاعات و نشاني URL كانال در وبلگ ها و وبسايت هاي اينترنتي است. براي اينكار ميتوانيد با جستجو در گوگل و پيداكردن وبسايتهايي كه ليست كانالهاي تلگرام را به اشتراك اطلاعات كانال خودرا به اشتراك بگذاريد ويا درسايت هايي كه امكان ارسال نظر ياComment  گذاري را ميدهند با نظردهي كانالتان را هم معرفي كنيد. 

 

افزايش اعضاي كانال تلگرام با كارگروهي براي انتشار محتواي بيشتر و مفيدتر

شما ميتوانيد تا چهار ادمين يا مدير براي هر كانال تلگرم داشته باشيد. پس از اين امكان استفاده كنيد و دوستان مورد اعتماد و كساني كه ميشناسيد دعوت به همكاري كنيد. درصورتي كه آنها نيز تمايل داشته باشند ميتوانيد به عنوان مديد آنها را به كانال اضافه كنيد تا مستقلا در توليد محتوا و انتشار آن به شما كمك كنند. با استفاده از ديگران قطعاً كيفيت مطالب كانال تلگرامِ شما بيشتر خواهد شد و درنتيجه  احتمال انتشار مطالب شما در گروه هاي ديگر بالا رفته و در نهايت اعضا بيشتري جذب كانال ميشوند. البته نبايد با انتشار بيش از حد مطالب باعث اذيت و آزار اعضا شويد. سعي كنيد بطور منظم و بصورت زمانبندي شده مطالب را انتشار دهيد. حتيالمكان ازدساعت 11 شب تا ۹ صبح چيزي منتشر نكنيد تا باعث مزاحمت و ترك اعضاي كانال تلگرامتان شود. ميتوانيد از تكنيك ارسال مطلب خاموش در كانال تلگرام براي اينكار استفاده كنيد.

 

 

 

چند نكته مهم در ارتباط با افزايش اعضاي كانل تلگرام

ايجاد كانال هاي عمومي: در هنگام ايجاد كانال ، حتما نوع كانال خود را عمومي انتخاب كنيد زيرا كانال هاي عمومي در نتايج جستجوي كاربران نمايش داده ميشوند.

انتخاب لينك كوتاه و نام مناسب: نام مناسب و همچنين لينك كانال خود را كوتاه و مختصر انتخاب كنيد تا كاربران بتوانند آنرا به حافظه بسپارند.

استفاده از افزونه هاي سيستم هاي مديريت محتوا براي اشتراك اتوماتيك مطالب در كانال تلگرام: مثلاً Telegram for WP يكي از افزونه هاي سيستم مديريت محتواي وردپرس است كه از طريق آن ميتوانيد سايت وردپرسي خود را به كانال تلگرامتان وصل كنيد. از طريق اين افزونه ميتوان اطلاعاتي را از سايت خود وارد كانال تلگرام كنيد. اطلاعاتي مثل: ثبت نام كاربر، بازيابي رمز توسط كاربر، ثبت شدن كامنتي جديد و …امكان ارسال نوشته ها در كانال تلگرام نيز وجود دارد. حتي اگر كسي از طريق فرم تماس براي شما ايميلي ارسال كند شما برروي تلفن همراه خود، در برنامۀ تلگرام ميتوانيد آنرا مشاهده كنيد.

ايجاد مسابقات ، تخفيف هاي مناسبت دار يا ويژه و بخش درخواستيها براي اعضاي كانال: هرچند وقت يكبار نظرسنجي يا مسابقه و امكانات جالبِ ديگر نظير اينها را كانال خود بگذاريد. يكي از مشهورترين مسابقات كانالي مسابقۀ عكس بچه بود كه چندوقت پيش سروصداي زيادي هم راه انداخت! شما با ارسال عكس فرزند خود ميتوانستيد در مسابقه شركت كنيد و اگر تعداد بازديد از عكس شما بيشتر از سايرين باشد شما برنده اين مسابقه خواهيد بود. يا مثلاً مسابقه اي كه براي صنايع مختلف برگزار ميشود و اشخاص ميتوانند با ارسال عكس يكي از كارهاي خود در مسابقه شركت كنند. اگر شما مدير يك كانال فروش هستيد ميتوانيد هرچندوقت يكبار براي جذب خريداران تخفيف هاي ويژه بگذاريد. يا اگر مثلاً كانال موزيك داريد ميتوانيد با استفاده از ربات هاي تلگرام، يك بخش درخواستي نيز درنظر بگيريد.

همچنين ميتوانيد براي خريد ممبر تلگرام كليك كنيد.  اين سايت تخصصش افزايش ممبر هست و توضيحات كاملي درباره روش كارش داده كه حتما ابتدا مطالعه بفرماييد.

 


 bigrich supermarketing bazar digital-world109 haminshekli bigdata pope7ae3479 bigdigital

 digitalmarketings200 martinmarketing zohosites.eu


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۹:۲۳ توسط:مهتاب جوان موضوع:

مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان

مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان

هاست رايگان هم مثل خيلي چيزاي ديگه مطمئنا از مواردي بوده كه مدتي به دنبال اون بوديد تا براي اهداف گوناگوني ازش استفاده كنيد. تعريفي كه از هاست رايگان ما تا به امروز به گوشمون خورده اين بوده كه مناسب نيست و نميشه اعتباري بهش كرد و مدتها براي راه‌اندازي سايت ازش استفاده كرد تا اينكه بعد از نهايي شدن طراحي بخواهيم تا اقدام به خريداري هاست مناسب كنيم. اما از طرف ديگر با افزايش بيش از پيش و پيشرفت كه به صورت لحظه‌اي در دنياي اينترنت در حال صعود هستش برخي شركت ها تصميم گرفتند تا در كنار سرويس هايي كه به صورت پولي ارائه ميدن اقدام به ارائه هاست رايگان هم بكنن تا در جهت افزايش و جذب مشتري پيش برن. استفاده از هاست رايگان هم داراي معايب و مزاياي خاص خودش هست كه از زمان شروع اولين ايده براي استفاده از هاست رايگان حقايقي انكار نشدني وجود دارند كه خيلي از شركتهاي ميزباني مايل نيستند تا كاربران به اين حقايق پي ببرند و از سوي ديگه خيلي كاربران فكر ميكردند كه استفاده از يك هاست مجاني ميتونه به عنوان يك حلال مشكلات اونها باشه و ديگه اونها را كاملا از خريد هاست بي نياز كنه، بنابراين در اين مقاله قصد دارم تا به معرفي برخي از مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان بپردازم و در انتها بر اساس تجربه دوستان به معرفي چند نمونه از شركت هايي كه اقدام به ارائه هاست رايگان مي‌كنند بپردازم. پس اگر شما هم به دنبال هاست رايگان هستيد و يا اينكه هنوز تصميم نگرفتيد تا اقدام به تهيه اون كنيد تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد تا با بررسي مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان بتونيد تصميم نهايي خودتون را بگيريد.

هاست رايگان چيه؟

همونطور كه ميدونيد براي ارائه هاست و خدمات ميزباني اولين چيزي كه نيازه خريد يك سرور هستش كه ماهيانه هزينه بسيار بالايي براي استفاده از لايسنس هاي نرم‌افزاري و خدمات پشتيباني براي شركت ميزباني در بر داره، بنابراين هاست رايگان و مجاني هم به همين شكل بوده و در مقايسه با هاست تجاري داراي محدوديت هاي بسيار بالايي خواهد بود. پس اينكه چرا برخي شركت ها اقدام به ارائه هاست مجاني ميكنند صرفا ميتونه يه متد تبليغاتي براي اونها باشه تا در آينده با افزايش كاربر كم‌كم به سمت تجاري شدن پيش برن و يا حتي در برخي از موارد از سايت كاربران سوءاستفاده كنند. بنابراين اگر تصميم داريد تا از هاست رايگان استفاده كنيد بايد با خودتون صاف و صادق باشيد و يك ديد كلي از اون داشته باشيد و بدون اينكه تعصب خاصي داشته باشيد يا هيجان زده بشين به يك انتخاب درست برسيد. حالا در ادامه به بررسي مزايا و معايب هاست هاي رايگان مي‌پردازم كه اميداورم براي شما كاربردي باشه.

مزاياي هاست رايگان

در مقايسه با معايب استفاده از يك هاست مجاني و مفت مزايايي كه هاست رايگان در اختيار شما قرار خواهد داد خيلي محدودتر هستش و از طرف ديگه چون خيلي از ماها نيمه خالي ليوان رو ميبينيم با وجود معايبي كه داره نميشه به راحتي ازشون چشم پوشي كرد. بنابراين ابتدا به معرفي مزاياي هاست هاي رايگان ميپردازم تا ببينيد اصلا تو چه زمينه هايي هاست مجاني ميتونه براي ما مفيد واقع بشه.

افزايش مهارت در زمينه وب و برنامه‌نويسي

به شخصه با مطالعه بيوگرافي افراد سرشناس در سطح اينترنت كه داشتم خيلي از اونها در صفحه درباره من از شروع ورودشون به دنياي اينترنت به شكل هاي خيلي جالبي ياد كردند. به عنوان نمونه برخي از اونها در سال‌هاي دور با ديدن يه تبليغ مثل خريد دامنه رايگان رفتن به سايت مورد نظر و ديدن كه بله، واقعا دامنه رايگان ارائه ميدن و همينطوري تفنني دامنه رو ثبت كردن و بعدش به دنبال اين بودن كه چطور سايت رو راه اندازي كنن كه با كمي تحقيق رسيدن به هاست و ميزباني و براي همين شروع كردن به دنبال جستجو براي هاست رايگان، هات مجاني و از اين قبيل كليدواژه ها و در نهايت سايت خودشون رو به صورت كاملا رايگان ساختن و براي سرگرمي روي اون كار كردن و همين عشق و علاقه باعث شده تا جذب دانش بيشتر براي برنامه نويسي تحت وب شده و حالا جزو سرآمدهاي دنياي برنامه نويسي وب باشند. بنابراين اولين چيزي كه هاست رايگان ميتونه در اختيار شما بزاره اينه كه بستري مناسب بدون نياز به صرف هزينه براي يادگرفتن دانش برنامه نويسي و پياده سازي سايت براي شما خواهد بود تا در حالت آنلاين اون را تست كنيد و در اختيار دوستانتون قرار بدين تا درباره اون نظر بدهند. مطمئنا اين تجربه كه براي اولين بار يك كد كوتاه از HTML بزاريد روي سايت و بدين دوستاتون ببينن براي شما هم لذت بخش بوده و همين باعث شده تا بيشتر غرق دنياي برنامه نويسي بشيد تا به اينجا برسيد  .

هاست رايگان علاوه بر اين ميتونه تا باعث بشه بعد از راه‌اندازي سايت و مشاهده كيفيت پشتيباني و خدمات شركت ارائه دهنده كه در نسخه رايگان سعي كرده در جهت جذب مشتري پيش بره باعث بشه وقتي رضايت كافي از سرويس دهي شركت مذكور داشتيد اقدام به ارتقا سرويس به نسخه تجاري كرده و ديگه از يك هاست رايگان با امكاناتي محدود استفاده نكنيد.

كاربري و مديريت آسان براي كاربران مبتدي

اگر به روزهاي اوليه كه وارد دنياي وب و حتي وبلاگنويسي برگرديد مطمئنا شما هم خنده‌تون ميگيره از چيزايي كه الان وقتي ميبينيد چقدر براي شما پيش پا افتاده هستند در صورتي كه اون اوايل هيچ اطلاعي از اونها نداشتيد. بنابراين هاست رايگان تمامي ارائه دهنده ها طوري هستش كه با قرار دادن ابزار ساده مثل guestbook ، hit counter، فرم هاي ارسال ايميل كاربران مبتدي رو قادر ميسازه تا خيلي ساده تر بتونن به كارهايي كه روي هاست ميتونن انجام بدهند اقدام كنند. اين ابزار در هاست هاي تجاري هم وجود دارند اما كنترل پنل هاست هاي رايگان به گونه اي هستش كه مبتدي ترين كاربر هم بتونه تا با استفاده از راهنماي اون متوجه كاربرد اون ابزار باشه و اخيرا هم با پشتيباني از زبان فارسي در برخي ارائه دهنده هاي هاست رايگان مقوله كاربري و مديريت آسان در هاست هاي رايگان بيشتر از پيش بهبود يافته است.

دريافت بازخورد مناسب توام با صرف سرمايه كم

حالا كه با استفاده از ابزار رايگاني كه هاست رايگان در اختيار شما قرار ميده اقدام به راه اندازي سايت خودتون ميكنيد و از هر ابزار ممكن براي زيباسازي ظاهر وبسايت و كار بر روي سرعت و بهينه سازي اون استفاده ميكنيد و در نهايت كه سايت شما كامل و آماده شد ميتونيد تا از دوستان خودتون بخواهيد نظراتشون را درباره سايت بدهند و پيشنهايد و انتقادي هم كه براي تغييرات داشتند ارائه بدن تا تغييرات رو كاملا نهايي كنيد و كسب و كار خودتون را با ارتقا هاست به نسخه تجاري آغاز كنيد.

رايگان استفاده كنيد!

تنها مزيت اصلي هاست رايگان ميتونه اين باشه كه شما در قبال اون هزينه اي رو پرداخت نميكنيد. پس استفاده از هاست رايگان براي كساني كه بيشتر به دنبال سرگرمي و تفنني به دنبال ساخت يك سايت هستند و يا اينكه قصد دارند تا ابتدا سايت خودشون را راه اندازي كنند و بعد از نهايي شدن طراحي اونو منتقل كنند گزينه مناسبي است. البته اگر قصد داريد تا صرفا سايتتون را طراحي كنيد و بعد از نهايي شدن اونو منتقل كنيد پيشنهاد مي‌كنم براي اين كار از لوكال هاست استفاده كنيد كه امكانات بسيار بيشتري را در اختيار شما قرار خوهد داد و سرعت و پردازش اون بسته به نوع سيستم كامپيوتري شما ميتونه در سطح بالاتري قرار داشته باشد.

معايب هاست رايگان

معايب هر چيزي مهمترين مسئله در استفاده و يا عدم استفاده از اون خواهد بود. در زمينه ميزباني و هاستينگ هم به همين شكل بوده و هاست رايگان معايبي كه داره در مقايسه با مزاياي اون خيلي بيشتر خواهد بود. اما به معايبي كه در ادامه پرداختم نميشه كاملا قرص و محكم گفت كه هر ميزباني كه هاست رايگان ميده اين معايب رو خواهد داشت. بلكه شما بايد با تحقيق در رابطه با سرويس هاي يك ميزبان به بهترين اونها برسيد تا بتونيد يك هاست رايگان مناسب تهيه كرده و از اون استفاده كنيد. در ادامه به معايبي كه در هاست هاي رايگان گريبان گير هستند و با اونها مواجه ميشيم ميپردازم.

منابع سخت افزاري و نرم افزاري ضعيف

همونطور كه در بالا هم اشاره اي داشتم هزينه خريد سرور، پرداخت لايسنس هاي نرم افزاري، پشتيباني و خدمات مشتريان در يك مجموعه ميزباني و هاستينگ ميتونه دليل خوبي باشه كه توجيه ارائه هاست رايگان رو زير سوال ببره، چرا كه هيچ شركتي نميتونه تا چنين امكاناتي رو با هاست رايگان در اختيار شما قرار بده و بنابراين منابعي كه در اختيار داريد عملا در پايين ترين سطح ممكن خواهد بود كه در بيشتر مواقع باعث ميشه تا سايت از دسترس خارج بشه و عملا هيچ فرقي هم با يك سايت نابود شده نخواهد داشت. بنابراين تا وقتي ميزباني هاست رايگان نتونه تا راه درآمد و جبران هزينه هايي كه براي ارائه هاست صرف ميشه رو بدست بياره مشترياني كه هاست تهيه كردند در همين وضعيت باقي خواهند موند.

تبليغات اجباري و مزاحم

يكي از راه هايي كه سرويس هاي ميزباني هاست رايگان براي جبران هزينه هاي خودشون در پيش گرفتن از طريق تبليغات هستش كه در اون ميان و طوري هاست ارائه ميدهند كه مدام در سايت تبليغات اجباري به بازديدكنندگان نشون داده خواهد شد. تبليغاتي كه در سايت ها نشون داده ميشوند گاها از حد معمول گذشته و بيشتر سايت رو تبديل به يك سايت آگهي نيازمندي ميكنن تا اينكه فكر كنيد سايت مورد نظر خدماتي رو به بازديدكننده ارائه ميده يا اينكه اصلا كاربرد خاصي هم داره، بنابراين تبليغات چيزيه كه بايد نگاه ويژه اي بهش داشته باشيد چرا كه استفاده نادرست و غيرطبيعي از تبليغات باعث فرار كاربر از يك سايت خواهد شد.

عدم كنترل هاست تا حد ممكن

آپتايم يك سرور به هيچ وجه نميتونه تا به صورت 100 درصدي در طول يك سال باشه، چه هاست رايگان باشه و چه تجاري در هر صورت سرور براي به روزرساني نرم افزاري در طول سال براي مدتي از دسترس خارج خواهد شد تا نيازهاي كاربران رو با به‌روزترين نسخه هاي نرم افزاري برطرف كند. اما در هاست رايگان از دست رفتن و در دسترس نبودن هاست به مراتب خيلي بيشتر رخ خواهد داد و شما هم نميتونيد تا اعتراضي داشته باشيد، چرا كه هيچ هزينه اي نه بابت پشتيباني و نه خدمات پرداخت نكرديد. به همين دليل تضميني براي اينكه هاست به طور طبيعي مثل هاست تجاري در دسترس باشه وجود نخواهد داشت و در بسياري از موارد هم به دليل محدوديت بالايي كه در مصرف پهناي باند وجود داره به نيمه دوم ماه نرسيده پهناي باند شما تموم شده و سايت از دسترس خارج خواهد شد. حالا با اين اوصاف شما هيچ كنترلي روي مواردي كه ميتونيد از طريق هاست بهشون دسترسي داشته باشيد نداريد و بنابراين لازمه تا براي فعال كردن و تغيير در برخي امكانات مدام از طريق تيكت اقدام به درخواست از پشتيباني ميزباني كنيد اما ميبينيد كه پاسخ ها خيلي دير بررسي و انجام خواهند گرفت.

امنيت پايين

وقتي شما براي خريد يك هاست پولي پرداخت ميكنيد پشتيباني و امنيت بالا از مهمترين مواردي هستش كه شركت ميزباني بايد به صورت تضمين شده در بالاترين سطح ممكن اونها را براي مشتريان خودش فراهم كنه، بنابراين همواره در تلاش هستش تا از به‌روزترين سيستم هاي نرم افزاري و راه هاي ممكن براي افزايش امنيت سرور استفاده كنه تا هاست مشتريان در امنيت بالايي قرار داشته باشند. اما هاست رايگان به دليل اينكه هيچ پولي به صورت مستقيم از كاربران دريافت نميكنه بنابراين تضمين كافي هم براي امنيت سايت ها نخواهد داشت و به همين دليل سايت ها به صورت مكرر مورد حمله قرار گرفته م هك خواهند شد.

از دست دادن اعتبار

همونطور كه در بالا گفتم شركت هاي ميزباني كه هاست رايگان ارائه ميدهند براي جبران هزينه از راه ها و استراتژي هاي گوناگوني استفاده ميكنند. كه از جمله اونها ميشه به نمايش تبليغات و ايجاد شرايطي براي ارتقا سرويس بعد از جذب مشتري اشاره كرد. اما در اين بين هستند هاست هايي كه اين امكان رو در اختيار شما قرار نميدهند تا بتونيد دامنه روي هاست تعريف كنيد و شما مجبوريد تا از ساب دامنه اي كه روي همين هاست به شما ارائه ميشه استفاده كنيد و در اقع به عنوان يك وبلاگ كه در كنارش هاست هم وجود داره بهره‌مند شويد. بنابراين براي شما سخت خواهد بود تا از يك زير دامنه براي سايت خودتون استفاده كنيد و اونو به مشتريان خودتون به عنوان آدرس سايت خودتون ارائه بدين، چرا كه ضمن طولاني بودن آدرس و قرار گرفتن روي يك دامنه ديگه در حالت ساب دامنه اطمينان مشتريان شما هم نسبت به كسب و كار شما از دست خواهد رفت.

عدم پشتيباني مناسب

وقتي براي يك سرويس هاست رايگان هزينه اي پرداخت نكرديد عملا انتظار داشتن پشتيباني مناسب و به موقع هم نميتونيد داشته باشيد و ممكنه تا براي يك درخواست ساده از سوي ميزباني هاست رايگان هفته ها منتظر بمونيد اما جوابي رو دريافت نكنيد، چرا كه اولويت با كاربراني هستش كه هاست تجاري تهيه كردن و بابت اون هزينه اي رو پرداخت كرده اند.  حالا در اين بين اگر تايم آزادي براي اونها وجود داشته باشه گاها به درخواست كاربراني كه هاست رايگان تهيه كردند هم ميرسند. اما نگران نباشيد، همه هاست هاي رايگان به اين شكل نيستند چرا كه بيشتر ميزباني هاي وب رايگان يك استراتژي كه براي درآمدزايي دارن اينه كه در كنار هاست رايگان به ارائه هاست تجاري هم ميپردازند، پس به همون ميزان مشترياني كه از هاست رايگان استفاده ميكنند براشون مهم هستند چرا كه همين مشتريان با رشد دادن و توسعه سايت بالاخره روي ميرسه كه با كمبود منابع مواجه بشن و براي همين اقدام به ارتقا سرويس هاست خودشون به نسخه تجاري خواهند كرد. پس فراموش نكنيد كه اولين حرف در هر كسب و كاري را مشتري ميزنه و تا مشتري رضايت كافي نداشته باشه مطمئنا اون كسب و كار موفق نخواهد بود.

معرفي برترين شركت هاي ارائه دهنده هاست رايگان

با در كنار هم قرار دادن معايب و مزاياي استفاده از هاست رايگان ميبينيم كه استفاده از هاست رايگان به اين سادگي ها نيست و در انتخاب اون بايد دقت كافي داشته باشيم تا يك هاستي رو انتخاب كنيم كه اگر واقعا هاست رايگان ارائه ميده در حد مطلوبي باشه و در آينده از سايتي كه روي اون راه اندازي ميكنيم حريم خصوصي و امنيتي در اون رعايت شده باشد. پس در ادامه بر اساس تجربيات استفاده‌كنندگان به معرفي چند سرويس ميزباني كه هاست رايكان ارائه ميدهند ميپردازيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۷:۵۹ توسط:مهتاب جوان موضوع:

تعريف بهداشت حرفه اي

تعريف بهداشت حرفه اي

تعريف بهداشت حرفه اي

Definition of occupational health

تعريف نظامنامه انجمن بين المللي بهداشت حرفه اي :

The definition in the IOHA Byelaws is

'Occupational Hygiene is the discipline of anticipating, recognising, evaluating and controlling health hazards in the working environment with the objective of protecting worker health and well-being and safeguarding the community at large.'

بهداشت حرفه اي علم پيش بيني، شناسايي، ارزيابي، كنترل خطرات تاثير گذار بر سلامت در محيط كار است به منظور حفظ سلامت و رفاه كاركنان و در نهايت ايمن نگه داشتن جامعه.

Occupational Hygiene has also been defined as the practice of identifying of hazardous agents; Chemical, Physical and Biological; in the workplace that could cause disease or discomfort, evaluating the extent of the risk due to exposure to these hazardous agents, and the control of those risks to prevent ill-health in the long or short term.

بهداشت حرفه اي همچنين به عنوان فن و تكنيك زير تعريف شده است :

  • شناسايي عوامل خطرناك ( شيميايي – فيزيكي و بيولوژيكي ) در محيط كار كه اين عوامل مي توانند باعث ايجاد بيماري يا ناراحتي شوند .
  • ارزيابي ميزان ريسك ناشي از مواجهه با اين عوامل خطرناك
  • كنترل ريسك هاي ناشي از اين عوامل براي پيشگيري از آسيب هاي كوتاه مدت و بلند مدت.

مهندسي بهداشت حرفه‌اي (به انگليسي: Occupational Health Engineering) شاخه‌اي است از علم بهداشت و عبارتست از شناسايي، ارزيابي و كنترل عوامل زيان آور موجود در محيط كار به همراه يك سري مراقبتهاي بهداشتي درماني به منظور سالم‌سازي محيط كار و حفظ سلامت نيروي كار

مهندسي بهداشت حرفه‌اي را مي‌توان به طور خلاصه علم و هنر تامين سلامت در محيط‌هاي شغلي تعريف كرد و يك مهندس بهداشت حرفه‌اي يا متخصص سلامت شغلي كسي است كه وظيفه شناسايي، ارزشيابي و حذف يا كنترل عوامل مخاطره آميز شغلي را به عهده دارد.

نخستين كميته مشترك سازمان بهداشت جهاني و سازمان بين‌المللي كار كه در سال ۱۹۵۰ تشكيل شد،مهندسي بهداشت حرفه‌اي را چنين تعريف نموده است:تامين و ارتقاء عالي ترين سطح سلامت جسمي، رواني و اجتماعي براي كارگران همهٔ مشاغل، پيشگيري از بيماري‌ها و حوادث ناشي از كار، به‌كارگماردن نيروي كار در محيط و شغلي كه از لحاظ جسمي و رواني قدرت انجام آن را دارد و به‌طور خلاصه تطابق كار با انسان يا ارگونومي كه از كلمه يوناني برگرفته شده است.

مهندسي بهداشت حرفه‌اي رشته‌اي است كه به محيط كار بر مي‌گردد. در واقع متخصصان در اين رشته خطرهاي بالقوه‌اي كه در محيط كار وجود دارد را شناسايي مي‌كنند و در مراحل بعد به اندازه‌گيري و ارزيابي اين خطرات و كنترل آنها مي‌پردازند. البته كساني كه علم بيشتري در اين رشته دارند، خطرهاي شغلي را پيش بيني نيز مي‌كنند. به اين نكته بايد اشاره كرد كه كسب اين مهارتها به نحوه تربيت دانشجويان بستگي دارد.

موضوعات:

  • 1- تاريخچه بهداشت حرفه‌اي
    • ۱.۱بهداشت شغلي در جهان
    • ۱.۲وقايع نگاري سلامت شغلي در گذر تاريخ
    • ۱.۳بهداشت حرفه‌اي در ايران
  • ۲- هدف كلي مهندسي بهداشت حرفه‌اي
  • ۳- برنامه‌ها و فعاليت‌هاي بهداشت حرفه‌اي
  • ۴- عوامل زيان آور محيط كار
  • ۵- روز جهاني ايمني و سلامت شغلي
  • ۶- ايمني صنعتي
  • ۷- جستارهاي وابسته
  • ۸- منابع

تاريخچه بهداشت حرفه‌اي

تا قرن شانزدهم ميلادي در كتب طبي به بهداشت حرفه‌اي و ارتباط بيماريهاي مختلف با شغل افراد اشاره قابل توجهي نشده است. از قرن شانزدهم به بعد در تاريخ به چهره‌هاي درخشاني بر مي‌خوريم كه تمام عمر خود را صرف تشخيص و جلوگيري از بيماريهاي ناشي از كار نموده و خدمات با ارزشي انجام داده‌اند.

اولين فردي كه آثار ارزنده‌اي در مورد بهداشت حرفه‌اي از خود به يادگار گذاشته است طبيبي از ناحيه ساكسوني در ايتاليا بنام اگريكولا بود او كتابي در ۱۲ جلد درباره اكتشافات و استخراج فلزات. ابزار كار. حوادث و بيماريهاي ناشي از كار و ... نوشت كه در سال ۱۵۵۶ منتشر شد. بعد از او در سال ۱۵۶۷ پزشك ديگري اهل سوئيس بنام پاراسلسوس كتابي درباره بيماري‌هاي وابسته به شغل در بين كاركنان معدن ذوب و فلزات منتشر كرد. در سال ۱۶۳۳ پدر طب كار يا همان رامازيني بدنيا آمد كه يكي از پيشقدمان بزرگ قرن ۱۷ در زمينه بهداشت حرفه‌اي مي‌باشد. كتاب معروفش در باره بيماريهاي حرفه‌اي در سال ۱۷۰۰ ميلادي منتشر شد. او براي اولين بار به پزشكان توصيه كرد كه علاوه بر سوالات كه در زمان معاينه از بيماران مي‌پرسيدند از همه بپرسند شغل شما چيست اين جمله كوتاه نقطه عطفي در تاريخ بهداشت حرفه‌اي و طب كار بشمار آمده است.

بهداشت شغلي در جهان

پديداري دانش بهداشت شغلي ، به عنوان يك تخصص ويژه و جدا از ديگر دانش‌ها، به نسبت تازه است، اما مفاهيم مطرح شده در اين دانش از زمان‌هاي كهن مورد توجه بوده است.

چهارصد سال پيش از ميلاد مسيح بقراط اثرات زيان آور مواجهه با سرب را شناسايي كرده و در نوشته‌هايش ياد مي‌كند. در آن زمان عمدتاً از بردگان جهت مشاغل سخت استفاده مي‌گرديد و از آنجا كه حكومتها هيچگونه مسئوليتي در برابر بردگان نداشتند، بديهي است كه اقدامات خاصي نيز براي حل مشكلات آنها صورت نمي‌پذيرفت.

در نخستين سدهٔ پس از ميلاد، پلني (۲۳ تن ۷۹ب. م) كه يك دانشمند رومي بود، از مثانهٔ حيوانات يك ماسك تنفسي ساخت و كاربرد آن را براي كار در معادن پيشنهاد نمود.

در سال ۱۴۷۳ ميلادي النبوگ نخستين نشريه بهداشتي در مورد بيماري‌ها و آسيب‌هاي شغلي را انتشار داد. او در اين مجموعه درباره بيماريهاي شغلي و صدماتي كه در ميان كارگران طلا شايع است مطالبي را به رشته تحرير درآورده است. در قرن شانزدهم آگريكولا (آگريكولا) و پاراسلوس (پاراسلسوس) درباره بيماري‌هاي شغلي كارگران ذوب آهن، فلزات و بيماري‌هاي معدنچيان و مسموميت جيوه آثاري به جاي گذارده‌اند. كتاب آگريكولا در سال ۱۵۵۶ يكسال بعد از مرگ او و كتاب پاراسلسوس در سال ۱۵۶۷ منتشر شد.

شايد بتوان مهمترين نقطه عطف در تاريخ تكامل بهداشت شغلي و ايمني را انقلاب صنعتي اروپا دانست. زماني كه انسان با قدرت جسمي محدود در مقابل دستگاهها و ماشين آلات تازه ساخت غول پيكر ايستاد و در حالي كه اطلاع چنداني راجع به چگونگي كاركرد ماشين آلات و چگونگي كنترل آنها نداشت، به كار مشغول شد. اين مسئله باعث شد كه در ابتداي پيدايش انقلاب صنعتي در اروپا تعداد بسيار زيادي از افراد در اثر مواجهه با حوادث محيط كار كشته و يا دچار نقص عضو شوند. اين اتفاقات و آمار بالا باعث شد كه سردمداران انقلاب صنعتي به فكر تصويب قواعد و قوانيني در رابطه با الزامات محيط هاي كاري و نحوه رفتار كارگران براي آسيب كمتر ناشي از كار با ماشين آلات عظيم‌الجثه بيفتند.

 

رامازيني، نخستين پزشكي است، كه به توصيف پيشه‌هاي گوناگون و بيماري‌هاي ناشي از آنها مي‌پردازد. براي نمونه فلج دست‌ها از ميان رفتن دندان‌ها، نا شكيبايي و صورت‌هاي نزار و رنجور سفالگران در برابر سرب را توصيف كرده است.

توماس اليور در كتاب خود كه در سال ۱۹۰۸ منتشر كرد به بيماري‌هاي شغلي اشاره نموده است. دكتر توماس لِگ (Thomas legge) در كتاب خود به نام جذب و مسموميت سرب كه به كمك دكتر گادباي در سال ۱۹۱۲ منتشر كرد به مضرّات اين فلز اشاره مي‌نمايد.

در سال ۱۹۱۸،آليس هاميلتون، رشتهٔ بهداشت صنعتي را در دانشگاه هاروارد آمريكا پايه‌گذاري كرد. بررسي‌هاي گستردهٔ او در زمينه سم شناسي، به ويژه مسموميت با فسفر سفيد در صنايع كبريت سازي و مسموميت سرب، موجب رشد سريع بهداشت حرفه‌اي شد.

بر اساس فعاليت‌هاي گوناگون براي بهبود شرايط محيط كار و نيز، جنبش‌هاي كارگري، در سال ۱۹۱۹،سازمان بين‌المللي كار (سازمان بين‌المللي كار) بر پا شد. پس از آن، به علت موفقيت‌هايي كه آمريكا در جنگ جهاني در زمينه توليد تسليحات نظامي به دست‌آورد، نه تنها صنايع بلكه بهداشت حرفه‌اي در اين كشور به سرعت رشد يافت. در آن زمان، شعار تبليغاتي سازمان خدمات بهداشتي امريكا بر تندرستي كارگر تاكيد داشت: "كارگر را سالم نگهدار تا خوب كار كند"

توسعهٔ سريع صنايع و علوم در قرن بيستم و استفاده بشر از مواد گوناگون در مصارف صنعتي، از يك طرف بر تعداد و دامنه بيماري‌هاي ناشي از كار افزود و از طرف ديگر وسيله تحقيق و بررسي بر روي جلوگيري و درمان آنها را بيش از پيش فراهم نمود. رشد اجتماعات كارگري و تشكيل اتحاديه‌ها، و سنديكاهاي كارگري رانيز مي‌توان از عوامل مؤثر در بهبود بهداشت محيط‌هاي كار دانست.

وقايع نگاري سلامت شغلي در گذر تاريخ

برخي از رويدادهاي مهم سلامت شغلي در كشورهاي غربي عبارت هستند از:

۱۸۱۵ ميلادي: نخستين قانون ايمني به وسيلهٔ ادارهٔ معادن در امريكا به تصويب رسيد بر پايه اين قانون لازم شد هر معدن داراي دو راه خروج باشد، تا در صورت ريزش و بسته شدن يكي از آنها، راه خروج ديگر باز باشد.

۱۸۱۵ميلادي: هامفري ديوي، نخستين وسيله ايمني را اختراع كرد. بنا به درخواست انجمن پيشگيري از حوادث در معادن زغال سنگ و با تلاش فراوان، ديوي توانست چراغ ايمني را براي معادن زغال سنگ طراحي كند.

منابع كنكور ارشد بهداشت حرفه اي رتبه 1 سال 96

 

كارگر جواني كه گاري حاوي زغال سنگ را در معدن حمل مي‌كند در سالهاي ۱۸۴۴-۱۸۴۲ قوانيني براي بهبود شرايط كار در بريتانيا به تصويب رسيد

۱۸۳۳ ميلادي: نخستين قانون صنايع در انگلستان به تصويب رسيد. تا پيش از تصويب اين قانون، ۱۲ ساعت كار در روز اجباري بود.

۱۸۶۴ ميلادي: قانون ايمني در معادن پنسيلوانيا به تصويب رسيد.

۱۸۶۶ ميلادي: اداره ملي آتش‌نشاني در امريكا تاسيس شد.

۱۸۶۷ ميلادي: نخستين برنامهٔ بازرسي صنايع به وسيلهٔ مسئولان دولتي در ايالت ماساچوست آمريكا تدوين شد.

۱۸۹۶ ميلادي:انجمن ملي حفاظت در برابر آتش (NFPA) در امريكا تاسيس شد

۱۹۰۶ ميلادي: نخستين بررسي منظم از حوادث شغلي منجر به مرگ در پنسيلوانيا انجام شد.

۱۹۱۴: در امريكا، دفتر بهداشت و سلامت در صنايع، به وسيلهٔ اداره خدمات بهداشت همگاني تاسيس شد. اين مركز پس از چندين بار تغيير نام در سال ۱۹۷۰ به نام موسسهٔ ملي ايمني و بهداشت شغلي ( NIOSH ) نامگذاري شد.

۱۹۳۱ ميلادي: نخستين الگوي علمي دربارهٔ علل بروز حوادث، به وسيلهٔ هانريش ارائه شد.

۱۹۵۶ ميلادي: برنامه‌هاي پيشگيري از حوادث به وسيله اداره بهداشت همگاني آمريكا ارائه شد.

۱۹۶۸ ميلادي: جانسون، رئيس جمهور وقت آمريكا لزوم برپايي قوانين دولتي ايمني و بهداشت را اعلام كرد.

۱۹۷۰: در زمان رياست جمهوري نيكسون، قانون ياد شده به تصويب رسيد، كه موجب ايجاد ادارهٔ ايمني و بهداشت شغلي (OSHA) و موسسهٔ ملي ايمني و بهداشت شغلي (NIOSH) شد.

بهداشت حرفه‌اي در ايران

در مرداد سال ۱۳۲۵ وزارت كار و امور اجتماعي تشكيل و قانون موقت كار را تدوين نمود و در سال ۱۳۳۷ قانون مزبور با اصلاحات و تغييراتي به صورت قانون به تصويب رسيد و اجراي وظايف مربوط به بهداشت و ايمني مندرج در قانون كار وقت به عهده اداره كل بازرسي كار قرار گرفت.

در سال ۱۳۴۶ در حوزه معاونت فني وزارت بهداشت وقت، اداره بهداشت محيط كار در تشكيلات اداره كلّ بهداشت محيط پيش بيني شد و سپس در سال‌هاي ۱۳۴۷، ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹، اداره طب صنعتي در اداره كل خدمات بهداشتي حوزه معاونت فني وزارت بهداري وقت تاسيس گرديد. سپس در سال‌هاي ۱۳۵۰، ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ تا اوايل ۱۳۵۳، اداره بهداشت محيط كار به بهداشت محيط كار و هوا تغيير نام داد و اداره طب صنعتي همچنان به وظايف خود ادامه مي‌داد. در اواخر دهه ۱۳۵۰ در حوزه معاونت امور بهداشتي و جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداري وقت اداره بهداشت حرفه‌اي در دفتر خدمات بهداشتي ويژه كه بعداً به اداره كل خدمات بهداشتي ويژه تغيير نام داد تشكيل گرديد.

تا قبل از سال ۱۳۶۲ وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت بهداشت وقت مشتركاً بر نيروي كار و محيط كار نظارت و مراقبت داشتند. به منظور جلوگيري از دوباره كاري و ارتقاء كيفيت ارائه خدمات براي حفظ و بالا بردن سلامت شاغلين، درسال۱۳۶۲ مسائل بهداشتي محيط كار و كارگر، از وظايف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شناخته شد و جهت انجام اين وظيفه، اداره كل بهداشت حرفه‌اي تشكيل و مسئوليت حفظ و ارتقاء سلامت نيروهاي شاغل كشور در مشاغل گوناگون جامعه را عهده دار گرديد. با توجه به تصويب قانون جديد كار توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران در سال ۱۳۶۹، به حكم ماده ۸۵ قانون كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عهده دار بهداشت و درمان كارگران و وزارت كار و امور اجتماعي مسئول ايمني كارگران مي‌باشد.

هدف كلي مهندسي بهداشت حرفه‌اي

نگهداري و بهبود حداكثر سلامت جسمي، رواني و اجتماعي كاركنان مشاغل مختلف از طريق پيشگيري از خطرات تهديد كننده سلامت كارگران، مطالعه شرايط نامناسب محيط كار و اثرات سوء آن بر تندرستي آنان مي‌باشد. كارشناسان بهداشت حرفه‌اي كه در اين زمينه فعاليت دارند، با شناختي كه از محيط كار، فرايندهاي كاري، خطرات و عوامل زيان‌آور محيط كار، و نيز تاثيراتي كه اين عوامل بر سلامت شاغلين مي‌گذارند، از طريق بررسي، ارزيابي، اندازه‌گيري و كنترل عوامل زيان آور محيط كار، درصدد سالم‌سازي و بهسازي محيط كار برمي‌آيند. بنابراين از اين طريق باعث كنترل بيماري‌ها، عوارض و آسيب‌هاي شغلي و درنهايت تامين سلامت شاغلين مي‌گردند.

برنامه‌ها و فعاليت‌هاي بهداشت حرفه‌اي

به منظور دستيابي به هدف فوق در بهداشت حرفه‌اي برنامه‌هايي درنظرگرفته شده است كه به طور خلاصه عبارتند از:

  1. معاينات پزشكي گوناگون براي كليه كاركنان
  2. برنامه‌هاي مربوط به حفاظت فني و ايمني كارگران
  3. برنامه‌هاي مربوط به بهداشت محيط كار شامل شناخت و ارزيابي عوامل زيان آور محيط كار و ارائهٔ طرح‌هاي كنترلي و بهسازي محيط كار
  4. ايجاد امكانات درماني و اورژانس طب كار
  5. برنامه‌هاي مربوط به آموزش براي بهداشت
  6. برنامه‌هاي مربوط به تغذيه كارگران
  7. برنامه‌هاي مربوط به نوتواني و توانبخشي حرفه‌اي

مهندسي بهداشت حرفه‌اي نه تنها مسائلي را كه در اثر تماس با عوامل زيان آور محيط كار بروز مي نمايد در نظر مي گيرد، بلكه ساير مسائل از قبيل:پيشگيري از بيماري‌ها، بهداشت عمومي محيط كار، آب آشاميدني، نظافت عمومي و فردي، دفع حشرات، دفع زباله و فضولات، نهار خوريها، حمام، توالت، دوش و دستشويي، وسايل و حفاظت فردي و جمعي و غيره را نيز درمحيط‌هاي كاري در مد نظر دارد.

عوامل زيان آور محيط كار

عوامل زيان آور محيط كار
 

ابزار اندازه‌گيري نور، نورسنج

به طوركلي مي‌توان گفت كه بهداشت حرفه‌اي علمي چند رشته‌اي بوده و تركيبي از علوم پزشكي و مهندسي مي‌باشد. يكي از برنامه‌هاي اصلي بهداشت حرفه‌اي، مطالعهٔ شرايط نامناسب محيط كار يا به عبارتي بررسي و ارزيابي عوامل زيان آور محيط كار مي‌باشد، كه اين عوامل خود به پنج دسته تقسيم مي‌شوند:

  1. عوامل زيان آور فيزيكي محيط كار شامل سروصدا، گرما و رطوبت، سرما، ارتعاش، فشار (كمبود و افزايش فشار)، روشنايي (كمبود و افزايش نور)، اشعهٔ مادون قرمز، اشعهٔ ماوراي بنفش، اشعه‌هاي يونيزان، الكتريسيته
  2. عوامل زيان آور شيميايي محيط كار مانند گازها، بخارات، دودودمه،گردوغبار،اسيدها و بازها، فلزات و...
  3. عوامل زيان آور بيولوژيكي محيط كار شامل: انتقال ويروس‌ها، قارچ‌ها،انگل‌ها،باكتري‌ها، ريكتزياها از طريق خون و ساير مايعات بدن
  4. عوامل زيان آور ارگونومي محيط كار، شامل: پوزيشن‌هاي نامناسب بدن حين كار، بلندكردن و حمل باربيش از حد مجاز، سطوح كار شامل ميز، صندلي، ابزارآلات مورد استفاده، تجهيزاتي كه مناسب طراحي نشده باشند (عدم تطابق كار با كاربر) و.....
  5. عوامل زيان آور روحي و رواني محيط كار مانند روابط كارگر با كارفرما، همكاران و زيردستان،_ استرسهاي شغلي ،تشويق‌ها و تنبيه ارتقاء شغلي، رضايت شغلي و...

چنانچه هر يك از عوامل ياد شدهٔ فوق از حد تحمل فيزيولوژيك بدن انسان پيشي گيرد، عوارض و آسيب‌هايي را ايجاد خواهدنمود. در بهداشت حرفه‌اي عمده كوشش‌ها بر شناسايي اين عوامل، اندازه‌گيري و در صورت نياز كنترل آنها متمركز است.

روز جهاني ايمني و سلامت شغلي

روز جهاني بهداشت حرفه اي

روز ۲۸ آوريل (هشتم ارديبهشت) از سوي سازمان بين‌المللي كار(ILO) به عنوان روز جهاني ايمني و سلامت شغلي World Day for Safety and Health at Work نامگذاري شده است.

روز جهاني ايمني وسلامت شغلي در واقع يك هدف گذاري ساليانه بين‌المللي براي نهادينه كردن كار سالم و ايمن در سرتاسر جهان است. برگزاري اين مراسم بخش مهمي از استراتژيهاي جهاني سازمان بين‌المللي كار براي ارتقاي ايمني وسلامت شغلي در همه محيط‌هاي كاري است كه باعث ارتقاي آگاهي‌هاي مردم و همچنين افزايش امنيت و سلامت در محيط كار مي‌شود.

اين مراسم هر ساله توسط كليه دولتها، سازمانها و بخش‌هاي خصوصي و كارفرمايان و كارخانجات انجام شده و توسط سازمان بين‌المللي كار حمايت و پشتيباني مي‌كند.

ايمني صنعتي

ايمني صنعتي (به انگليسي: Industrial Safety) رشته‌اي است گسترده كه به مجموعه تدابير، اصول و مقرراتي گفته مي‌شود كه با به كار گرفتن آنها مي‌توان نيروي انساني و سرمايه را در برابر خطرات گوناگون در محيط‌هاي صنعتي به گونه‌اي مؤثر و كارا نگهداري كرد و به اين وسيله يك محيط كار و صنعت بي خطر و سالم براي افزايش كارايي كاركنان به وجود آورد. مهندسي ايمني عبارت است از مقررات يا نظامي كه براي كاهش وقوع حوادث از طريق حذف يا كنترل خطرات بكار مي‌روند

با وجود مرزبندي اين دانش در زير مجموعه ي مهندسي صنايع و وزارت علوم،تحقيقات و فناوري ، ايمني صنعتي زير مجموعه اي از دانش كلان بهداشت حرفه اي محسوب مي‌شود . در ايران با شكل گيري دانشكده هاي بهداشت و حفاظت فني در دانشگاه هاي وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي،ايمني صنعتي به صورت سرفصلي از دروس اين رشته تدوين گرديد. تا قبل از دهه ۱۹۷۰ مهندسي ايمني بخشي از مهندسي كنترل محسوب مي‌شد. در اين دوران هنوز دانش ايمني همگام با ساير علوم مرتبط با كنترل فرايند پيش نرفته بود. با وقوع حوادث فاجعه بار در صنايع و كارخانجات شيميايي از جمله كارخانه Flixborough در سال ۱۹۷۴انگلستان و شكل گيري تدريجي سيستم مديريت HSE توسعه دانش ايمني به عنوان يك بخش مستقل مورد نظر قرار گرفت.

منبع: https://fa.wikipedia.org


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۱۵:۲۸ توسط:مهتاب جوان موضوع: